Friday 26 May 2017

From Croatia with love !


EVS – Vodnjan, Croatia

It has been more less two months that I have been in Croatia participating in the EVS project in Vodnjan - Dignamo.  My name is Johanna Santos and i am 26 years old. I am from Coimbra and I studied always in that city or nearby, so, no experience in any sort of Erasmus.
At first I decided to do an EVS project without motif, my idea was just to go abroad and live outside of my environment for a few months. With this idea in mind I started my research and as more I researched about EVS projects more my interest was growing. 
At the end, this EVS project was presented to me by Check-in and I just applied. The first thing that caught my eye in this project it was where it was happening. CROATIA, one of my next travel destination on the list.
What started to be just a desire to go and have an experience abroad, end up being a big experience until now.  I am currently developing skills in an area different from the one I studied and I am enjoying it. The host organization is letting me space to develop my abilities and hobbies like photography.
The fact that we are 6 volunteers living together is improving my acceptance of others and they cultures. I feel that for now I am being challenged almost every day with my work in the association. Sometimes I miss Portugal, my friends and family but this experience is worth it of that.
I encourage you, if you don’t know what you want to do in life, to do an EVS project.



SVE – Vodnjan, Croatia

Faz dois meses e pouco que comecei esta experiência de Serviço Voluntário Europeu em Vodnjan – Dignamo. 26 anos feitos e nunca tive a experiência de Erasmus, sempre estudei na mesma cidade.
A minha primeira ideia era apenas ter uma experiência de viver no estrangeiro por uns tempos. Mudar de ambiente. Neste sentido comecei a pesquisar iniciativas deste genero e surgiu o projecto SVE. Quanto mais pesquisava sobre este projecto mais a vontade de participar nele crescia em mim.
Esta oportunidade foi-me apresentada pela associação Check-in e quando vi decidi candidatar-me primeiramente pelo local onde o projecto se realizaria. Croácia um dos destinos na minha lista.
O que começou por ser apenas uma vontade de viver no estrangeiro transformou-se numa enorme experiência com a qual estou a aprender. Tenho a fotografia como hobby e aqui em Vodnjan a organização dá-me espaço para trabalhar nesta área e a cada dia que passa desenvolvo ou ganho conhecimentos em diferentes áreas.
Partilho a casa com mais 5 voluntários de diferentes nacionalidades. Esta vivência ajuda-me a ganhar ainda mais respeito pelas diferenças entre as pessoas. Sinto que estou constantemente a ser desafiada neste Projecto.

Às vezes sinto saudades de casa, da familia e dos amigos mas pela experiência que estou a ter aqui vale a pena sentir estas saudades.
Se estás com dúvidas sobre o que fazer no futuro eu aconselho um projecto SVE. 

No comments:

Post a Comment